Skip to main content

गुम्बाको द्वारमा पाँच भागको सिपीखोर्लो (भावचक्र) किन राखिन्छ ?



यो संसाररिक ६ लोकको दु:खको भाव सागरबाट नउम्काउने हुँदा यस जीवनरुपी जहाजको डोरी काटेर अर्को पुनर्जन्मको सुख प्राप्त गर्ने कोसिस गर्नु पर्दछ। यसको लागि दक्ष गुरुको आज्ञा पालान गरी  धर्म ज्ञान लिनु भई जीवनसंग सम्बन्धित नाता,गोता, इष्टमित्र, धन सम्पतीको माया मोहमा नफसी खाना र लाउन जति पायो त्यतिले नै सन्तोष मानी सदधर्मको मात्र साधना गर्नुपर्छ ।

पहिले नन्दले आफ्नो स्वास्नी संग मन खुशी हुनु नचाहने र धर्म अभ्यासबाट टाढा भाग्ने प्रयास गर्दा बुद्ध भगवानले नन्दलाई हिमवत् पर्वतमा लगि त्यहाँ  एक आँखे बाँदर्नीलाई  देखाएर तिम्रो स्वास्नी र यो बाँदर्नीमा कुन राम्री छिन् भन्दा मेरो स्वास्नी नै हजार  गुना  राम्री छिन् भने  र बुद्धले त्यसो भए तिमी देवलोकमा हिड्नु भनेर लानु भयो । अनि फेरि बुद्धले देवलोकको देवपुत्रीलाई देखाएर तिम्रो स्वास्नी र देवपुत्रीमा कुन राम्री छिन् भनेर सोध्दा मेरो स्वास्नी भन्दा देवपुत्री नै हजार गुना  राम्री छिन् भने ।

नन्दले आफ्नो स्वास्नी भन्दा देवपुत्री राम्री देखेर मन प्रव्रजित भए  र देवलोकमा जन्म लिनु इच्छा गरे । बुद्धले अब मनुष्य लोकमा जाउ भनेर ल्याउनु भयो ।  बुद्धले सबै भिक्षुहरुलाई  भने नन्द त देवपुत्री देखि प्रव्रजित भएको छ, त्यसैले नन्दको छेउ नपर्नु भन्नू भयो |  नन्द संगै बस्नु आउँदा  भिक्षुहरु टाढा  टाढा  भए र त्यो देखेर नन्द पिर चिन्ता  गर्नु थाल्यो | नन्दले अरु सबै टाढा भएपनि मेरा आफ्नै भाइ आनन्द  त बस्छ होला सम्झी छेउमा बस्दा भाइ पनि टाढा भए । सबैले त्यसो  गरेको देख्दा उसलाई  धेरै चिन्ता  भयो। चिन्ता  भईरहेको देखेर बुद्धले फेरि तिमी नर्क लोक हेर्ने भनी लानु भयो । त्याहँ  नर्कको एक दिशामा ठुलो भाँडोमा दनदनी आगो बलिरहेको र यमदूतहरुले घेरिरहेको र त्यस भाँडा  भित्र कोहि नर्ककीए प्रा‍णीहरु नभएको देखेर, त्यसको कारण बुद्धलाई सोध्नु हुदा देवलोकको सुखको इच्छा गरी  शिल पालना गर्ने , तिनले देवलोकमा जन्म लिई  सुख भोग गरी  पुण्य फल सकेपछि यहाँ नर्कमा जन्म लिनु पर्छ र यो आगोको दनदनी भाँडोमा यमदूतले हलिदिन्छ भन्दा देवलोकमा जन्म लिई  पछि फेरि नर्क मै आउनु पर्दारहेछ  भनेर धेरै डराए । त्यसपछि सार नभएको बिचार गरी  वैरागको भावना उत्पन्न भएर प्रत्यक्ष नर्क देख्दा शिक्षापद र सूक्ष्म शिक्षापदको पनि प्रतिकुल नहुने गरी  नियम पालना गरे ।

त्यसरी प्रत्यक्ष नर्क देख्नेको त  के कुरा , नर्क चित्रमा लेखेको मात्र देखे पनि मनमा डर त्रास उत्पन्न भई  वैरागको पोषण हुने हुँदा  बुद्ध भगवानले भिक्षु संघ गुम्बाको द्वारमा पाँच भागको सिपीखोर्लो (भावचक्र) लेख्नु आज्ञा भएको हो । यो संसार नै (शिन्छे) यमराजको मुखमा अडिएको र ६ लोकको नै भएको चित्रण बुद्धले गर्नु भएको हो ।

देव लोकमा घमण्डको कारणले गर्दा जन्म लिनुपर्ने र दु:ख भोग्नुपर्ने हुन्छ।  असुर लोकमा ईर्ष्याको कारणले जन्म लिनुपर्ने र दु:ख भोग्नुपर्ने हुन्छ। मनुष्य लोकमा अभिलाशाको कारणले जन्म लिनुपर्ने र दु:ख हुन्छ। पशु लोकमा अज्ञानताको कारणले जन्म लिनुपर्ने र दु:ख भोग्नु पर्ने हुन्छ। प्रेत लोकमा लोभ लालचको कारणले जन्म लिनुपर्ने र दु:ख भोग्नुपर्ने हुन्छ। नर्क लोकमा घृणा  गरेको कारणले जन्म लिनुपर्ने र असिम दु:ख भोग्नुपर्ने हुन्छ ।
यो सबै मनुष्य लोकमा गर्ने भएकोले हुँदा  यस ६ लोकको दु:खमा फस्ने गर्दछ । त्यसैले संसाररिक बस्तुहरु बादल र तुवाँलो जस्तो भएकोले त्यस प्रतिको धारणा नबनाऊ। यशकीर्ति सबै प्रतिध्वनी झै भएको हुँदा यशकीर्ती नकमाई  धर्म नै कमाउनु । राम्रो लुगा  इन्द्रेणी झै भएकोले पुरानो लगाउने अभ्यास गर्नु । हाम्रो शरीर पिप,रगत र पूयको पोखरी भएकोले खानाको पछि लागि नपर्नु । आभास मन शत्रुबाट उठ्ने भएकोले अरन्य जङ्गलमा सुत्नु।  भ्रान्तिको काँडाले मनलाई बिझ्ने भएकोले समानताको अभ्यास गर्नु । काम इच्छा सबै आफूबाट उत्पन्न हुने हुँदा आफ्नो मनको रक्षा  गर्नु । रत्नमणि आफुमा भएको हुँदा अन्न र धनको लागि बाहिरी रत्नमा आसक्त नहुनु। धेरै कुरा झगडाको बीऊ भएकोले लाटो जसरी बस्नु । मन नै उचित स्वभावको हुने हुँदा खानाकोपछि नदौडिनु। प्रशाद मनबाट उपन्न हुने हुँदा लामा गुरु र ईष्टदेवलाई बन्दना गर्नु । एक स्थानमा धेरै बस्दा बुद्धमा पनि दोष देखिने हुदा एकै स्थानमा धेरै नबस्नु । निम्न स्थानको व्यवहार गरी  बडापनको अहङ्कार त्याग्नु । समयले साथ नदिने हुँदा  समय मै धर्म साधना गर्नु । यो जीवन पाहुना जस्तै भएकोले आराम गर्ने ठाउँमा गारो लगाउने काम नगर्नु । संसाररिक काम जे गरे पनि फाइदा नभएको हुँदा धर्म साधनाको अभ्यास गर्नु । आफ्नो शरीर कीरा फटेंग्राले खाने अथवा कहिले अस्त हुने हो थाहा नभएको हुँदा यस जीवनको मोजमा अलमल नगर्नु । आफन्त र मित्र रुखको चरा जस्तै भएकोले त्यसप्रति  आसक्त नहुनु । बिश्वासको श्रद्धा यो राम्रो जमिन जस्तो भएकोले क्लेशको खाल्डोमा नपर्नु । महत्वपुर्ण चिन्तामणि रत्न जस्तो यो जीवन शत्रु रुपी रिसलाई नपठाउनु । सदवचन वसन्त ऋतुको बर्फ माथिको घर जस्तो भएको हुँदा  यसलाई आपतिको दोष लाउने नगर्नु । बज्रचार्य बिराजमान भएको बेला सदधर्म गर्न अल्छी नमान है मानव भगवान बुद्धले भन्नू भएको छ ।

संसाररिक दु:ख देख्दा देख्दै काम आसक्त हुने ।
दुर्गन्तित भीरमा डर लागे पनि अकुशल पाप गर्ने ।
म र म जस्तै बाटो भुलेर हिडेका प्रा‍णीहरुको ।
यो जीवनको आशाक्तीलाई त्याग्ने आशीक दिनुहोस्।।
ताकी दु:खको भावसागरबाट उम्कनु सकोस् ।

थुजेछे 

Comments

Popular posts from this blog

छ्योर्तेन परिक्रमा किन गरिन्छ र यसबाट के के फल प्राप्त हुन्छ ?

बौद्धसुत्र अनुसार परिक्रमा गर्नाले प्राप्ति हुने फल / फाईदाहरु निम्न अनुसारका रहेका छन् | जानकारी थाह पाउनको लागि राम्रो संग ध्यान पु-र्याई पढ्नुहोला |  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,सयौं कल्प सम्म अन्धो,रोगी र असफल कहिल्यै नभई काय अथवा शरीर पनि पापबाट परि शुद्ध हुने ।  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नार्ले,धनी भई सम्पत्ति प्रसस्त हुने,धनको लोभ नगरी धनको दान गर्ने र दान आदिमा बहादुरी हुने ।  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,मन मोहक भई हेर्दामा राम्रो देखिने,राम्रो रुप देख्दा खुसी हुने र प्रसस्त सम्पत्ति उपभोग गर्ने ।  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,उच्च राज कुलमा जन्मिने,वरिपरि उत्तम स्त्रीहरुले भरिपुर्ण हुने,शक्ति र बिर्य ज्ञानले पनि भरीपुर्ण हुने ।  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,सन्सारकै महान दाता हुने,जमिन माथिको मालिक हुने र धर्मले पुर्ण भइ धर्मराज हुने।  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,मृत्युुपछि देव लोक तथा मनुष्य लोकमा जन्मिने,बौद्ध धर्मलाई माया गर्ने र योग ज्ञानले युक्ति भई शक्ति ज्ञानले पनि युक्ति|  छ्योर्तेन परिक्रमा गर्नाले,चार स्मरन ज्ञान,चार चित्त अत्...

विश्वको उत्कृष्ठ सय महिलाको सूचीमा ‘लाक्पा शेर्पा’ परिन

ब्रिटिस ब्रोडकास्टिङ कर्पोरेसन बीबीसीले १०० महिलाको सूची सार्वजनिक गरेको छ । जसमा नेपालकी दुई महिला पनि परेकी छन् । नेपालकी लाक्पा शेर्पा र चनिरा बज्राचार्य यो सूचीमा परेकी छन् । २१ वर्षकी चनिरा पूर्व कुमारी हुन् र, उनले अहिले पूर्व कुमारीहरुको सहयोगका लागि सक्रिय छिन् । ४३ वर्षीया शेर्पा भने पर्वतारोही हुन् । उनले सात पटक सगरमाथाको सफल आरोहण गरेकी छन् ।

नेपालको विकासका लागि भारत ‘शेर्पा’ बन्न तयार छः मोदी

२९ वैशाख, काठमाडौं । भारतीय प्रधानमन्त्री नरेन्द्र मोदीले नेपालको विकासका लागि भारत शेर्पा बन्न तयार रहेको बताएका छन् । काठमाडौं महानगरपालिकाले गरेको नागरिक अभिनन्दन कार्यक्रमलाई सम्बोधन गर्दै प्रधानमन्त्री मोदीले नेपालको विकासमा पूर्ण सहयोग गर्न भारत तयार रहेको बताए । नेपालमा अहिले उज्वल भविश्यको कामना, लोकतन्त्रलाई बलियो बनाउने र समृद्ध नेपाल, सुखी नेपाली बनाउने माहौल रहेको उनले बताए । तर, लक्ष्य अझै टाढा छ । एक प्रकारले हामी सगरमाथाको बेसक्याम्पमा पुगेका छौं र शिखरको चढ्नुछ’ मोदीले आफ्नो दुबै काँधमा हात राख्दै भने, जसरी पर्वतारोहीहरुले नेपालका शेर्पाको साथ समर्थन पाउँछन्, त्यसरी नै नेपालको यो विकास यात्रामा भारत तपाईका लागि शेर्पाको काम गर्न तयार छ ।’ अघि भने, ‘नेपाल आफ्नो आवश्यकता र प्राथमिकताअनुसार अगाडि बढोस् । तपाईको सफलताका लागि भारत सँधै नेपालसँग काँधमा काँध मिलाएर हिड्न तयार छ ।’